درباره ی ما

 

فروشگاه اینترنتی 7 سبد

شیوه های خرید میوه در ایران در حال حاضر توسط مشتریان خانگی و سایر مصرف کنندگان از جمله شرکتها و ادارات دولتی و بازار خرد، عمدتا از طریق مراجعۀ مستقیم به فروشگاه های محلی، بازارهای میوه وتره بار و یا به ندرت مراجعه به میدان  مرکزی شهرصورت می گیرد.

توسعۀ تجارت الکترونیک و دسترسی کاربران به شبکه های اجتماعی و سایتها این امکان را فراهم ساخته تا بخشی از بازار  بصورت خرید آنلاین انجام شود.

مطالعات اولیه بازار موجود و نحوۀ عملکرد و قیمت محصول در مراکز فروش میوه و تره بار، میوه فروشیها، میادین بزرگ میوه و تره بار، سرد خانه ها و همچنین میادین تره بار شهرستانها وباغات و آنالیز هزینه های حمل و نقل، واسطه گری، انبارش، پس ماند و دور ریز، بیانگر آنست  که با یک مکانیزم تهیه عمده و شبکۀ توزیع مویرگی مناسب، می توان محصول با کیفیت مناسب و با قیمت مناسب را بطور مستقیم به مصرف کنندۀ نهایی عرضه نمود

ایدۀ فروش میوه آنلاین میوه هفت سبد از آنجا ناشی شده است که این مجموعه بتواند ازفرصت پیش رو بهره برداری نماید و در زمرۀ پیشگامان تحولات شیوۀ تجارت بازار میوه و تره بار قرار گیرد.

در این طرح با مطالعه و شناخت عارضه های خرید متداول، روش خرید آنلاین بگونه ای طرح ریزی شده تا با استفاده از دانش مهندسی ارزش، نه تنها عوارض موجود برطرف گردد، بلکه مشتریان از فواید کاهش قیمت خرید و کیفیت بالای کالای خریداری شده نیز بهره مند شوند.

مهمترین عارضههای شیوه ھای متداول را می توان به شرح زیر بر شمرد:

قیمت گران

کیفیت پایین 

عدم امکان دستچین کردن میوه

افت کیفیت محصول از تولید تا مصرف

صرف وقت مشتری

سنگینی حمل دستی بار خریداری شده برای بانوان، سالمندان و حتی مردان و پیامدهای عارضه های جسمانی

تحمیل مقدار خرید بیش از حد تقاضا توسط فروشندگان

چانه زنی و درد سرهای خرید

نبودن محل پارکینگ مناسب در مکانھای خرید

در طرح تجاری فروش میوه آنلاین، مصرف کنندۀ نهایی به منبع تامین میوه متصل می شود و کالای مورد تقاضا در کوتاهترین زمان مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگیھای ممتاز این طرح توجه به وقت، ھزینه، کیفیت مورد انتظار و همچنین ایجاد اعتماد و آسایش مشتری است. گرچه در ماههای اخیر بازار فروش میوه آنلاین در بعضی مناطق آغاز به کار کرده اند لیکن همچنان بخشی از خواسته های مشتری نادیده گرفته شده است. برای مثال قیمت فروش فروشگاھھای آنلاین به مراتب بالاتر از حتی فروشگاه های لوکس است و نیز تنوع کالای قابل فروش محدود تر از تنوع کالای موجود در فروشگاه های محلی یا بازارھای تره بار است و اغلب فروشگاه های آنلاین صرفا به  دلیل آشفتگی بازار میوه و تره بار، صرفا در جهت سودآوری خود فعالیت می نمایند و توجهی به منافع مشتریان نمی نمایند

این نقیصه در تمامی فروشگاه های آنلاین وجود دارد و وجه تمایز اساسی این طرح با فروشگاههای آنلاین که تعداد آنھا به نسبت  بازار موجود بسیار اندک است، در ارزش گذاری به خواستۀ مشتری است.

وجه تمایز دیگر این طرح در سه موضوع اساسی مهندسی ارزش، برنامه ریزی توسعه و تربیت نیروی انسانی آموزش دیده است